Opracowany system sprzedaży internetowej, jest narzędziem niosącym za sobą ogromne korzyści dla gospodarki, gdyż stosowany na masową skalę, pozwala kontrolować poziom inflacji, oraz daje całemu społeczeństwu klarowny obraz wartości sprzedawanych produktów, jak również pozwala producentom i importerom na kontrolowanie ceny swoich wyrobów w zakresie ceny hurtowej i ceny detalicznej, ustalając cenę maksymalną lub cenę sugerowaną.
Zapraszam do analizy poniższych opisów. 

Wstępnie dla tej aplikacji zarejestrowałem domenę  cenyproducenta.pl

____________________________________________________

Projekt systemu sprzedaży internetowej łączący sprzedaż:
Producenta (Importera), hurtownika i sprzedawcy detalicznego.
Wersja – 1

System według projektu pozwala na koordynację sprzedaży produktów zapewniając konsumentom przejrzyste i atrakcyjne ceny wyrobów, których wartości maksymalne, jak cena hurtowa i cena sprzedaży detalicznej, są ustalane przez producentów i importerów zrzeszonych w systemie.

System według projektu przedstawia się następująco:
Pierwszą grupą dodającą produkty do systemu są producenci i importerzy, którzy dodając swój produkt określają jego cenę oferowaną dla sprzedawców hurtowych. Na podstawie ceny producenta, system samoczynnie ustala maksymalną cenę hurtową i maksymalną cenę sprzedaży detalicznej. Przykładowo maksymalna cena hurtowa to 35% marży od ceny producenta, a przykładowa maksymalna cena sprzedaży detalicznej to 80% marży od maksymalnej ceny hurtownika.
Drugą grupą w systemie są hurtownicy, którzy po zalogowaniu się do systemu mają dostęp do oferty wszystkich producentów i importerów. Każdy hurtownik zarejestrowany w systemie tworzy ofertę swojej hurtowni w sposób automatyczny lub w sposób wybiórczy dodając pojedynczo produkty do swojej oferty. Hurtownicy nie mogą ustalić ceny produktu powyżej ceny maksymalnej, mogą natomiast zastosować rabat na wybrany produkt, czyniąc swoją ofertę bardziej atrakcyjną dla sprzedawców detalicznych. Oferty wszystkich zarejestrowanych hurtowni są dostępne tylko dla sprzedawców detalicznych zarejestrowanych w systemie. Hurtownicy nie mają możliwości dodawania nowych produktów.
Trzecią grupę w systemie tworzą sprzedawcy detaliczni, którzy po zalogowaniu się do systemu mają dostęp do oferty wszystkich hurtowników. Każdy sprzedawca detaliczny zarejestrowany w systemie tworzy ofertę swojego sklepu w sposób automatyczny lub w sposób wybiórczy dodając pojedynczo produkty do swojej oferty. Sprzedawcy detaliczni nie mogą ustalić ceny produktu powyżej ceny maksymalnej, mogą natomiast zastosować rabat na wybrany produkt, czyniąc swoją ofertę bardziej atrakcyjną dla konsumentów.
Czwartą grupą w systemie są konsumenci, mający dostęp wyłącznie do ofert sprzedawców detalicznych. Konsumenci mogą dokonywać zakupów jako podmiot niezarejestrowany w systemie, lub jako podmiot zarejestrowany, przy czym zarejestrowanie się konsumenta pozwala utworzyć jego indywidualny profil w systemie, dzięki czemu przykładowo konsument może po znalezieniu interesującego go produktu, zgłosić że zakupi on wybrany produkt jeżeli jego cena nie przekroczy określonej wartości. Informacje na ten temat są dostępne dla wszystkich sprzedawców detalicznych i jeżeli któryś ze sprzedawców detalicznych zdecyduje się na obniżenie ceny do oczekiwań konsumenta, może on po ustalonej cenie dokonać sprzedaży dedykowanej dla zarejestrowanego konsumenta.

W przypadku prowadzenie przez firmę działalności wielobranżowej gdzie firma ta prowadzi działalność produkcyjną i handlową, w systemie według projektu mogą występować grupy hybrydowe, dające możliwość prowadzenia sprzedaży w systemie według wybranych profilów, i tak grupy hybrydowe mogą występować w następujących konfiguracjach: 1. Producent (Importer), sprzedawca hurtowy. 2. Producent (Importer), sprzedawca detaliczny. 3. Producent (Importer), sprzedawca hurtowy i sprzedawca detaliczny. 4. Sprzedawca hurtowy i sprzedawca detaliczny. W przypadku prowadzenia sprzedaży w wersji hybrydowej, firma taka ma możliwość dokonywania wewnętrznego przeniesienia produktu, przykładowo ze swojego poziomu Producenta (Importera), do swojego poziomu sprzedawcy detalicznego, z zachowaniem ustalonych automatycznych marż stosowanych w poszczególnych poziomach. Firma taka może również dokonywać częściowego przeniesienia wewnętrznego swoich produktów i częściowej sprzedaży z wybranego poziomu, dla sprzedawców hurtowych i sprzedawców detalicznych zarejestrowanych w systemie.

Bazę danych produktów umieszczoną na serwerze, tworzą Producenci (Importerzy), którzy dodają zdjęcia produktu, jego nazwę, opis, wymiary, wagę oraz cenę. Na profilach sprzedawców hurtowych wyświetlają się te same produkty, których informacje pobierane są z bazy danych utworzonej przez Producentów (Importerów), wyświetlając zdjęcia produktu, jego nazwę, opis, wymiary, wagę oraz cenę powiększoną o przykładowe 35% maksymalnej marży stosowanej przez sprzedawców hurtowych, przy czym w przypadku udzielenia przez sprzedawcę hurtowego rabatu na określony produkt, maksymalna cena producenta powiększona o przykładowe 35% marży jest przekreślona, i eksponowana jest niższa cena z informacją jakiej wielkości rabat został udzielony. Na profilach sprzedawców detalicznych wyświetlają się te same produkty, których informacje pobierane są z bazy danych utworzonej przez Producentów (Importerów), wyświetlając zdjęcia produktu, jego nazwę, opis, wymiary, wagę oraz cenę powiększoną o przykładowe 80% maksymalnej marży stosowanej przez sprzedawców detalicznych, przy czym w przypadku udzielenia przez sprzedawcę detalicznego rabatu na określony produkt, maksymalna cena producenta powiększona o przykładowe 80% marży jest przekreślona, i eksponowana jest niższa cena z informacją jakiej wielkości rabat został udzielony.

Zarówno Producenci (Importerzy), sprzedawcy hurtowi i sprzedawcy detaliczni, mogą podać do swoich zarejestrowanych profili dane geolokalizacyjne swoich punktów sprzedaż, dzięki czemu potencjalny kupujący, będzie miał możliwość wyboru zakupu wysyłkowego, lub z odbiorem osobistym w wybranym punkcie sprzedaży.

Zarówno Producenci (Importerzy), sprzedawcy hurtowi i sprzedawcy detaliczni, mogą w przypadku ograniczonych możliwości wysyłkowych, wprowadzić dzienne limity zamówień wysyłkowych, po których przekroczeniu do określonej godziny (przykładowo do północy) wyłączona jest możliwość dokonania zakupu internetowego od określonego sprzedawcy.

Zarówno Producenci (Importerzy), sprzedawcy hurtowi, sprzedawcy detaliczni i konsumenci, mogą korzystać z wyszukiwarki produktów, wyświetlającej informacje według określonych kryteriów takich jak: cena, nazwa producenta, czas realizacji zamówienia, aktualna dostępność produktu w punkcie sprzedaży tradycyjnej, czas realizacji zamówienia internetowego itp. Przy czym, konsumentom wyświetlane są ceny sprzedawców detalicznych, zalogowanym sprzedawcom detalicznym ceny sprzedawców hurtowych i zalogowanym sprzedawcom hurtowym ceny Producentów (Importerów).

___________________________________________________

Projekt systemu sprzedaży internetowej łączący sprzedaż:
Producenta (Importera), hurtownika i sprzedawcy detalicznego.
Wersja – 2

System według projektu pozwala na koordynację sprzedaży produktów zapewniając konsumentom przejrzyste i atrakcyjne ceny wyrobów, których sugerowane wartości, jak cena hurtowa i cena sprzedaży detalicznej, są ustalane przez producentów i importerów zrzeszonych w systemie.

System według projektu przedstawia się następująco:
Pierwszą grupą dodającą produkty do systemu są producenci i importerzy, którzy dodając swój produkt określają jego cenę oferowaną dla sprzedawców hurtowych. Na podstawie ceny producenta, system samoczynnie ustala sugerowaną cenę hurtową i sugerowaną cenę sprzedaży detalicznej. Przykładowo sugerowana cena hurtowa to 35% marży od ceny producenta, a przykładowa sugerowana cena sprzedaży detalicznej to 80% marży od sugerowanej ceny hurtownika.
Drugą grupą w systemie są hurtownicy, którzy po zalogowaniu się do systemu mają dostęp do oferty wszystkich producentów i importerów. Każdy hurtownik zarejestrowany w systemie tworzy ofertę swojej hurtowni w sposób automatyczny lub w sposób wybiórczy dodając pojedynczo produkty do swojej oferty. Hurtownicy mogą ustalić ceny produktu według własnego uznania. Oferty wszystkich zarejestrowanych hurtowni są dostępne tylko dla sprzedawców detalicznych zarejestrowanych w systemie. Hurtownicy nie mają możliwości dodawania nowych produktów.
Trzecią grupę w systemie tworzą sprzedawcy detaliczni, którzy po zalogowaniu się do systemu mają dostęp do oferty wszystkich hurtowników. Każdy sprzedawca detaliczny zarejestrowany w systemie tworzy ofertę swojego sklepu w sposób automatyczny lub w sposób wybiórczy dodając pojedynczo produkty do swojej oferty. Sprzedawcy detaliczni mogą ustalić ceny produktu według własnego uznania.
Czwartą grupą w systemie są konsumenci, mający dostęp wyłącznie do ofert sprzedawców detalicznych. Konsumenci mogą dokonywać zakupów jako podmiot niezarejestrowany w systemie, lub jako podmiot zarejestrowany, przy czym zarejestrowanie się konsumenta pozwala utworzyć jego indywidualny profil w systemie, dzięki czemu przykładowo konsument może po znalezieniu interesującego go produktu, zgłosić że zakupi on wybrany produkt jeżeli jego cena nie przekroczy określonej wartości. Informacje na ten temat są dostępne dla wszystkich sprzedawców detalicznych i jeżeli któryś ze sprzedawców detalicznych zdecyduje się na obniżenie ceny do oczekiwań konsumenta, może on po ustalonej cenie dokonać sprzedaży dedykowanej dla zarejestrowanego konsumenta.

W przypadku prowadzenie przez firmę działalności wielobranżowej gdzie firma ta prowadzi działalność produkcyjną i handlową, w systemie według projektu mogą występować grupy hybrydowe, dające możliwość prowadzenia sprzedaży w systemie według wybranych profilów, i tak grupy hybrydowe mogą występować w następujących konfiguracjach: 1. Producent (Importer), sprzedawca hurtowy. 2. Producent (Importer), sprzedawca detaliczny. 3. Producent (Importer), sprzedawca hurtowy i sprzedawca detaliczny. 4. Sprzedawca hurtowy i sprzedawca detaliczny. W przypadku prowadzenia sprzedaży w wersji hybrydowej, firma taka ma możliwość dokonywania wewnętrznego przeniesienia produktu, przykładowo ze swojego poziomu Producenta (Importera), do swojego poziomu sprzedawcy detalicznego. Firma taka może również dokonywać częściowego przeniesienia wewnętrznego swoich produktów i częściowej sprzedaży z wybranego poziomu, dla sprzedawców hurtowych i sprzedawców detalicznych zarejestrowanych w systemie.

Bazę danych produktów umieszczoną na serwerze, tworzą Producenci (Importerzy), którzy dodają zdjęcia produktu, jego nazwę, opis, wymiary, wagę oraz cenę. Na profilach sprzedawców hurtowych wyświetlają się te same produkty, których informacje pobierane są z bazy danych utworzonej przez Producentów (Importerów), wyświetlając zdjęcia produktu, jego nazwę, opis, wymiary, wagę oraz cenę producenta powiększoną o przykładowe 35% będącą sugerowaną ceną sprzedawcy hurtowego, przy czym w przypadku ustalenia innej ceny przez sprzedawcę hurtowego, sugerowana cena producenta powiększona o przykładowe 35% marży jest przekreślona, i eksponowana jest cena ustalona przez sprzedawcę hurtowego z informacją o jaki procent jest ona wyższa lub niższa od sugerowanej ceny producenta. Na profilach sprzedawców detalicznych wyświetlają się te same produkty, których informacje pobierane są z bazy danych utworzonej przez Producentów (Importerów), wyświetlając zdjęcia produktu, jego nazwę, opis, wymiary, wagę oraz sugerowaną cenę sprzedaży detalicznej, czyli sugerowaną cenę hurtową powiększoną o przykładowe 80% marży dla sugerowanej ceny sprzedaży detalicznej, przy czym w przypadku ustalenia przez sprzedawcę detalicznego innej ceny, sugerowana cena producenta jest przekreślona, i eksponowana jest cena ustalona przez sprzedawcę detalicznego z informacją o jaki procent jest ona wyższa lub niższa od sugerowanej ceny producenta.

Zarówno Producenci (Importerzy), sprzedawcy hurtowi i sprzedawcy detaliczni, mogą podać do swoich zarejestrowanych profili dane geolokalizacyjne swoich punktów sprzedaż, dzięki czemu potencjalny kupujący, będzie miał możliwość wyboru zakupu wysyłkowego, lub z odbiorem osobistym w wybranym punkcie sprzedaży.

Zarówno Producenci (Importerzy), sprzedawcy hurtowi i sprzedawcy detaliczni, mogą w przypadku ograniczonych możliwości wysyłkowych, wprowadzić dzienne limity zamówień wysyłkowych, po których przekroczeniu do określonej godziny (przykładowo do północy) wyłączona jest możliwość dokonania zakupu internetowego od określonego sprzedawcy.

Zarówno Producenci (Importerzy), sprzedawcy hurtowi, sprzedawcy detaliczni i konsumenci, mogą korzystać z wyszukiwarki produktów, wyświetlającej informacje według określonych kryteriów takich jak: cena, nazwa producenta, czas realizacji zamówienia, aktualna dostępność produktu w punkcie sprzedaży tradycyjnej, czas realizacji zamówienia internetowego itp. Przy czym, konsumentom wyświetlane są ceny sprzedawców detalicznych, zalogowanym sprzedawcom detalicznym ceny sprzedawców hurtowych i zalogowanym sprzedawcom hurtowym ceny Producentów (Importerów).