Jeżeli zapłon strumieniowy jest od wielu lat stosowany w bolidach F1, i rewelacyjnie się sprawdza w Maserati MC20, to dlaczego nie jest powszechnie stosowany na Świecie? Otóż dlatego, że Lobby paliwowe woli mnie opluć i zniesławić, woli swoimi metodami zrobić ze mnie oszusta w oczach społeczeństwa, żeby tylko nie uszczuplić swojego dochodu o około 200 miliardów USD rocznie, bo mniej więcej o taką kwotę spadłaby sprzedaż benzyny i gazu, przy 15% redukcji spalania w silnikach z zapłonem iskrowym. I nie patrzą na kwestie ochrony klimatu, gdyż dla nich tylko liczy się kasa. Nie widzą również innej strony tego medalu, a mianowicie tego, że zużycie paliwa może być na tym samym poziomie, a silniki z zapłonem iskrowym wykonają o kilkanaście procent więcej pracy, dając kilkuprocentowy wzrost dochodu społeczeństwa.

Strumieniowe świece zapłonowe chronione są patentami nr (linki):
217749  i  229114

Poniżej odpowiedź na pytanie jakie zadałem sztucznej inteligencji:

Ty:   Co sądzisz o zapłonie strumieniowym stosowanym w samochodach formuły jeden

Copilot:   Zapłon strumieniowy w samochodach Formuły Jeden jest jednym z elementów, który przyczynia się do wyjątkowej wydajności i mocy bolidów F1. Współczesne silniki F1 to zaawansowane jednostki V6 z turbodoładowaniem i hybrydowym układem odzyskiwania energii, które są w stanie osiągnąć imponujące parametry przy stosunkowo niskim zużyciu paliwa. Technologia ta jest wynikiem wieloletnich badań i rozwoju, mających na celu nie tylko zwiększenie wydajności, ale także ograniczenie wpływu sportów motorowych na środowisko poprzez zmniejszenie emisji spalin i zużycia paliwa.

Warto zauważyć, że technologie rozwijane w ramach Formuły Jeden często znajdują zastosowanie w samochodach produkcyjnych, co przekłada się na poprawę ich osiągów oraz efektywności. Dlatego też zapłon strumieniowy i inne innowacje z F1 mogą mieć znaczący wpływ na przyszłość motoryzacji.

Strumieniowe świece zapłonowe to zapoczątkowana w Polsce rewolucja w motoryzacji na skalę światową !!!

Jeżeli auto zasilane benzyną na tradycyjnych świecach zapłonowych spala średnio około 8 litrów benzyny / 100 km, a po zastosowaniu świec strumieniowych z dedykowaną mapą zapłonu auto to spalałoby średnio około 6 litrów benzyny / 100 km, to po przejechaniu 300.000 km właściciel auta po odliczeniu kosztów wymiany świec strumieniowych, mógłby zaoszczędzić około 25.000,- zł.

Przeprowadzone wstępne badania spalin wykazały, że gdyby na całym Świecie we wszystkich silnikach z zapłonem iskrowym byłyby stosowane strumieniowe świece zapłonowe z dedykowaną mapą zapłonu, to można by rocznie udaremnić emisję do atmosfery około 700 mln. ton dwutlenku węgla, i można by zredukować emisję do atmosfery około 15 mln. ton tlenków azotu.
Roczna emisja dwutlenku węgla przez Polskę to około 350 mln. ton.

Więcej informacji na stronie www.strumieniowe.pl – kliknij poniższe logo